Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Trends in the development of hybrid vehicles
Ďurica, Matej ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
This bachelor thesis is dedicated to make brief research in the hybrid automotive department, focused on the last ten years of development. The first part describes the categories of hybrid vehicles with an emphasis on the development of accumulators and related technology. An important part is the advantages and disadvantages of systems and drives. The second part deals with the future of hybrid drives, applications mainly in heavy industry, and the possibilities of changing "heavy" fossil fuels with "greener" alternatives. At the end of the work is the evaluation of the impact of the COVID crisis on the automotive industry.
Comparison of Hybrid Powertrain Topologies in Daily Commuting Regime
Ušiak, Michal ; Štětina, Josef (oponent) ; Vondrák, Adam (vedoucí práce)
The master’s thesis deals with modelling of various architectures of hybrid powertrains for three vehicle sizes in GT-SUITE and compares them in daily commuting operating mode. On top of making of the hybrid vehicle simulation models, control algorithms had to be created to manage the energy split between the internal combustion engine and the electric motor for each of the architectures. Routes to work and back were logged using the GPS and postprocessed to obtain the speed and the road grade profiles. Resulting data was used as an input in simulations of daily commuting. To compare all hybrid powertrain architectures, fuel economy and electricity consumption were evaluated for WLTP and daily commuting operating modes. Finally, the environmental impact of each topology was assessed based on an estimation of corresponding well-to-wheel emissions.
Prodlužovač dojezdu elektromobilu
Jelínek, David ; Píštěk, Václav (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o konstrukčním návrhu čtyřdobého motoru se dvěma válci, sloužícímu jako prodlužovač dojezdu. První kapitola stručně popisuje firmu Škoda Auto a.s., pro níž byl výsledný prodlužovač dojezdu navrhován a uvádí dostupná elektrická a hybridní vozidla vyráběna touto firmou. Další kapitola pojednává o rozdělení hybridních vozidel, jakožto určitém mezikroku pro využití elektromobilů, důvodu jejich využití a vymezení výhod a nevýhod jednotlivých variant hybridních vozidel. Třetí kapitola obsahuje popis vzniku koncepčního návrhu celého motoru a podrobněji je zde popsán popis návrhu a „rozvážení“ klikového hřídele. V poslední kapitole je popsán výpočet dynamiky klikového hřídele a zatížení jednotlivých částí. Výsledná bezpečnosti klikového hřídele je určena porovnáním vypočtených hodnot se sériově produkovaným motorem 1,0 MPI evo, z něhož popisovaný prodlužovač dojezdu vychází.
VESTAVBA REKUPERAČNÍHO ZAŘÍZENÍ DO VOZIDLA
Svršek, Michal ; Kučera, Pavel (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je zpracovat přehled současného poznání a trendů v oblasti rekuperace energie motorových vozidel. Náplní je v první řadě základní funkce a komponenty systému rekuperace kinetické a tepelné energie. V další části se zabývá vestavbou konkrétního zařízení do vozidla se zhodnocením v podobě ekonomické a ekologické návratnosti.
Návrh pracovního cyklu motoru plug-in hybridního vozidla
Koutník, Štěpán ; Kudláček, Petr (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Náplní diplomové práce je analýza energetických toků pohonné jednotky plug-in hybridního užitkového vozidla. Rešerše práce se zabývá řešeními elektromotorem asistovaných turbodmychadel, která mohou pozitivně ovlivnit vlastnosti motoru. Následně je analyzován vznětový spalovací motor a užitkové vozidlo prostřednictvím simulací v softwaru GT-Suite, přičemž simulace jsou prováděny na jízdním cyklu WLTC. Výsledky simulací ukazují závislost spotřeby elektrické energie a energie paliva na průběhu cyklu a zobrazují body, ve kterých motor pracuje. Při využití optimální kapacity baterie je možné ušetřit v závislosti na typu cyklu i více než 50 % energie spotřebované spalovacím motorem, s jejíž redukcí přímo souvisí snížení spotřeby paliva. Výsledné řešení je možné použít pro úpravu pracovních bodů motoru a dimenzování hybridního užitkového vozidla pro různé typy provozu v praxi.
Analýza současného vývoje elektromobility, porovnání různých druhů pohonů
Vobecký, Jan ; Sedlák, Petr (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu současného vývoje elektromobility a popis různých druhů pohonů. V první části je zpracována základní teorie o elektrovozidlech na baterie, hybridních vozidlech a vozidlech na palivové články. Druhá část přináší průzkum trhu a data o nabízených elektromobilech. V závěru práce je zhodnocení situace.
Analýza elektrických a hybridních vozidel
Slaběňák, Patrik ; Kuchyňková, Hana (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V současné době začínají být zdroje ropy pomalu omezené, a proto je potřeba uvažovat nad alternativními zdroji energie. Výsledkem tohoto semestrálního projektu je základní přehled o aktuálním vývoji elektrických a hybridních automobilů, s možným uplatněním v běžném provozu a také přiblížení jejich hlavních vlastností, jako jsou dojezdová vzdálenost, cena a obsluha při cestování. Energie, potřebná pro provoz elektromobilu uložena v akumulátorech, se dobíjí pomocí elektrických stanic, kterým je také věnována část práce. Dále je práce zaměřena na dimenzování pohonu a výpočet spotřeby energie pro definovanou trať čtyřkolového elektrického invalidního vozíku. Závěr práce se zabývá budoucím vývojem hybridních a elektrických vozidel, nastiňuje předpokládaný směr vývoje v oblasti výkonové elektroniky, motorů a propagace těchto vozidel zákazníkovi.
Vliv pohonné soustavy na jízdní dynamiku vozidla
Haniška, Jan ; Semela, Marek (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je posoudit vliv koncepce hnacího ústrojí vozidla na jeho jízdní dynamiku. Posuzování je provedeno za pomoci dat získaných při jízdních zkouškách provedených s testovacími vozidly. Jako testovací vozidla byly vybrány vozy Hyundai Kona ve třech motorizacích a to s klasických spalovacím motorem, hybridním pohonem a čistě elektrickým pohonem. Provedenými zkouškami byly tzv. losí test, zrychlení, zpomalení a navíc bylo u všech vozidel změřeno těžiště. Z dat získaných při jednotlivých zkouškách byl následně posouzen vliv pohonu vozidla na jeho jízdní dynamiku.
Nekonvenční prodlužovač dojezdu elektromobilu
Vysloužil, Marek ; Böhm, Michael (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rešerší v oblasti prodlužovačů dojezdu se spalovacím motorem a konstrukčním návrhem zážehového dvouválcového spalovacího motoru s nekonvenčním paralelním uspořádáním klikových hřídelí, vyhovujícím zejména požadavku na nízkou hlučnost a kompaktní zástavbu. Dále popisuje tvorbu termodynamického modelu a kinematický návrh v prostředí GT-Power. Výpočtová část je zaměřena na ověření vhodnosti zvolené koncepce spalovacího motoru použitelného jako prodlužovač dojezdu pomocí pokročilých MBS metod.
Provoz elektricky poháněných vozidel, hybridních vozidel a vozidel se spalovacím motorem
Herzog, Radim ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kučera, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním různých koncepcí pohonu a jejich spotřebou, účinností a množstvím vyprodukovaných emisí při provozu. Ačkoliv elektromobily neprodukují žádné lokální emise, je potřeba si uvědomit, že při výrobě elektrické energie v elektrárnách emise vznikají. V hlavní části práce je vypracováno seznámení s principem funkce jednotlivých pohonů. Dále je popsán vznik emisí výfukových plynů u spalovacích motorů a vypsány jejich limity. Následně je spočítáno množství emisí vyprodukované elektrárnou pro provoz konkrétního příkladu elektromobilu a hybridního vozidla. Na závěr je znázorněno porovnání produkce emisí od reprezentativních příkladů každého pohonu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.